GRATIS FRAKT OVER 1000,- | RASK LEVERING
Til kassen
Totalt: 0

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-

KJØPSBETINGELSER

1. Avtalen

Les igjennom våre kjøpsbetingelser før du gjennomfører et kjøp hos Nest Shop, Betingelsene gjelder for nettbutikken. Når du gjennomfører et kjøp hos Nest Shop godtar du automatisk våre betingelser og det inngåes en bindende avtale mellom Nest Shop og deg som kunde. Kjøpsbetingelsene kan endre seg og vi anbefaler at du leser igjennom disse hver gang du gjennomfører et kjøp hos Nest Shop. 

2. Partene

Selger:
Firmaopplysninger
Firmanavn: Nest Shop AS
Organisasjonsnummer: 927927039
Postadresse: Postboks 2901 Torgarden - 7438 Trondheim
Besøksadresse:

Nest Shop Midtbyen

Dronningensgate 30 - 7011 Trondheim

Nest Shop Sluppen

Sluppenveien 8 - 7037 Trondheim


Telefon : 941 37 740 (mandag-fredag 09-16)
E-post: shop@nestshop.no eller vårt kontaktskjema. 

Kjøper: 
Kjøper er den forbruker som foretar bestillinger, og betegnes som kjøper. 

3. Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før endelig bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som frakt, emballasje m.m. Ved ordre på over 1000,- betaler du ingen ting i frakt, hvis du ønsker varen levert til din nærmeste post i butikk eller postkontor. Du kan også hente din ordre på vårt Showroom i Sluppenveien 8 i Trondheim. Dette er gratis og vi har åpent fra kl. 10-17 hver dag (mandag-fredag). 

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi ta kontakt med deg dersom vi har et alternativ, om ikke vil vi kreditere varen(e) vi kan levere og sende resten av bestillingen. 

4. Produkter

Alle størrelsesveiledninger og mål er veiledende og vil naturligvis ikke passe alle. Dersom ditt produkt ikke skulle passe kan ikke Nest Shop ta ansvar for valg av størrelse. 

5. Betaling

Hos Nest Shop kan du velge mellom fire trygge betalingsmetoder. 

  • Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpssummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.
  • Klarna Faktura med 14 dagers betalingsfrist. Velger du å betale med faktura mottar du faktura på mail når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 14 dager.
  • Klarna Delbetaling eller konto, dette ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen.
  • Vipps - du kan også betale med Vipps i vår nettbutikk. Følg anvisningene i kassen. 

Verdt å merke seg ved valg av Klarna faktura/delbetaling:

Man må være fylt 18 år for å handle.

Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.no

6. Ordrebekreftelse

Når du har lagt inn en bestilling i nettbutikken, vil du umiddelbart motta en ordrebekreftelse på mail. Får du ikke det, har ikke bestillingen din gått gjennom. Husk å sjekk søppelposten, da den i enkelte tilfeller kan havne der. Sjekk at alle opplysninger stemmer før du prøver igjen. Skulle problemet dukke opp igjen, tar du kontakt på shop@nestshop.no for å få hjelp. Vi vil normalt svare innen 30 min.

7. Leveringsmetoder

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Du kan velge om du vil ha ordren din sendt med Posten eller Postnord. Skulle du ønske en alternativ fraktmetode, ta kontakt med oss på shop@nestshop.no for å avtale nærmere. Det er fri frakt over 1000,-. Alle ordre under 1000,- belastes med 99,-.(Posten) og 79,- (Postnord). Frakt på større produkter så som møbler o.l. avtales spesielt. Nest Shop søker å finne den til enhver tid billigste transportøren.

Består ordren din av varer som både finnes på lager og forhåndsbestillinger, sendes dette samlet når alt er lagerført. Ønsker du likevel å få deler av ordren tilsendt, ta kontakt med oss på shop@nestshop.no

8. Hente på lager

Ordren din kan hentes på Nest Shop Sluppen i Trondheim. Adressen er Sluppenveien 8. Ordrene kan hentes alle hverdager mellom kl. 10-17. Ønsker du å komme på et annet tidspunkt kan det avtales på mail shop@nestshop.no eller telefon 941 37 740

Uavhentede pakker belastes med 450,-. Alle pakker må hentes innen 14 dager for å unngå gebyret.

9. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når hun, eller hennes representant, har fått varene levert i tråd med punkt 7. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

10. Leveransevilkår

Ditt lokale postkontor er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Du kan likevel følge pakken din fra du mottar sporingsnummer på mail/SMS fra Nest Shop.

11. Uavhentede pakker

Hvis en pakke ikke hentes ut innen hentefristen og returneres til Nest Shop, vil varens kost krediteres kunden. Har varen i mellomtiden kommet på salg, vil varens nåværende pris krediteres. Uavhentede pakker belastes med et gebyr på kr 450,-. 

12. Bytte

Ønsker du å bytte en vare i en annen, gå inn på Min Side og registerer bytte der.  

13. Returer

Det er 14 dagers returrett i The Nest Shop

En retur forutsetter at varen er i sin fulle stand og helt ubrukt. Alle originale merker og prislapper skal henge på plagget. Varer med sminkeflekker, sterk lukt eller er tilskitnet på annen måte vil vi anse produktet som brukt. Undertøy, bikini/badetøy, kosmetikk, smykker, hårpynt, luer, hatter, solbriller, strømpebukser og andre hygienene- produkter kan dessverre ikke returneres. Eventuelle feilvarer kan vurderes som reklamasjon. Sko skal returneres med original innpakning og emballasje. Vi ber deg om å ikke bruke skoenes original eske som forsendelsesemballasje eller klistre fraktlapper og annet på esken.

Er det røyklukt eller annen lukt som antyder at kjolen er brukt, vil dette belastes med 500,-

I våre pakker ligger det ved en returseddel som du kan benytte. Du vil bli trukket 99,- på ditt returbeløp. 

Adresse for retur:

Nest Shop

Postboks 2901 Torgården, 7438 Trondheim

”Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Andrerettloven § 6, punkt e). Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skylder uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukeren side (jf. Angrerettloven § 12, punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd).”

Du kan velge om du ønsker å registrere returen din på Min Side eller benytte papirene som ligger ved i pakken din. Bruk av vår returseddel belastes med 99,- Dette gjelder både for Postnord og Posten.

Vi godtar ikke returer som kommer etter angrefristen. Har du likevel sendt varen i retur etter fristen, vil vi sende den tilbake til deg på din bekostning. 

14. Reklamasjon

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

15. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

16. Kreditering av ordre

Din ordre krediteres mot den betalingsmåten som du har valgt hos oss

Sender du tilbake deler av en ordre, vil du få ny faktura fra Klarna når vi har mottatt returen 

 Angrerettskjema finner du her

Minimumsordre - 250,-

17. Personopplysninger

Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.